Meranie úspechu RPO z pohľadu klienta - čásť 2.

Ostatní

Pre klientov je kľúčové pochopiť, ako efektívne ich externý partner plní stanovené ciele. Tento článok sa zameriava na to, ako môžu klienti objektívne hodnotiť úspešnosť RPO programov a ktoré metriky sú pri tom najdôležitejšie. Dozviete sa, na čo by sa pri hodnotení sústrediť a ako nastaviť správne očakávania pre maximalizáciu prínosu RPO. 

Kontakt klienta s odporúčanými kandidátmi (CV Outs):
Sledovanie toho, koľko odporúčaných kandidátov bolo klientom kontaktovaných a za aký čas, poskytuje prehľad o zapojení a reakcií klienta. Aj keď môže RPO konzultant napomáhať s prvotným kontaktom, kroky klienta sú ovplyvnené jeho internými procesmi. 

Doba medzi predvýberom a prvým pohovorom:
Meranie času medzi predvýberom a prvým pohovorom ukazuje, ako rýchlo sa kandidáti posúvajú vo výberovom procese a aká efektívna je časová koordinácia klienta. 

Počet kôl pohovorov:
Počet kôl pohovorov ovplyvňuje náborové praktiky klienta, zložitosť rozhodovania a hodnotenie vhodnosti kandidáta. Aj keď môžu RPO konzultanti pomáhať s plánovaním, počet pohovorov odzrkadľuje špecifické kritériá náboru a organizačnú kultúru klienta. 

Celková dĺžka náborového procesu :
Sledovanie dĺžky náborového procesu od predvýberu až po zaslanie pracovnej ponuky zahŕňa celkové rozhodovacie procesy na strane klienta, dostupnosť kandidátov a celkový čas pri vyjednávaní. Zdržania môžu poukázať na oblasti, ktoré treba zlepšiť, či už v samotnej koordinácii, komunikácii alebo v súlade medzi očakávaniami klienta a realizáciou RPO. 

Odchod kandidátov v dôsledku dĺžky náborového procesu:
Niektorí kandidáti môžu odstúpiť z výberového konania kvôli dlhému rozhodovaciemu procesu alebo jeho predlžovaniu. Aj keď môžu RPO konzultanti ovplyvniť efektivitu procesu, odchod kandidátov kvôli jeho dĺžke poukazuje na dôležitosť rýchleho rozhodovania a potrebu zjednodušenia postupov. Sledovanie tohto ukazovateľa pomáha optimalizovať harmonogram náboru a minimalizovať odchody kandidátov. 

Odchod kandidátov z iných dôvodov:
Kandidáti môžu odstúpiť aj z iných dôvodov ako je len dĺžka výberového procesu. Dôvodom môže byť iná konkurenčná ponuka, osobné dôvody alebo nesúlad v očakávaniach na pracovnú pozíciu. Pochopenie dôvodov odchodu kandidátov poskytuje cennú spätnú väzbu o konkurenčnosti trhu práce, atraktivite pozície a súlade medzi popisom práce a očakávaniami kandidátov. To pomáha spresniť náborové stratégie a zvýšiť angažovanosť a udržanie kandidátov. 

Náklady na nábor a miera udržania kandidáta:
Tieto metriky hodnotia ekonomický dopad náborových snáh a odrážajú dlhodobý úspech náboru v rámci organizácie. Aj keď sú ovplyvnené aktivitami RPO a mnohými faktormi na strane klienta, spoločne zhodnocujú zosúladenie náborových procesov s potrebami a cieľmi organizácie. 


RPO klienti by mali sledovať kľúčové oblasti, ako sú rýchlosť procesov, zapojenie a reakcie kandidátov, dôvody ich odchodu a celkové náklady. Kombinácia týchto ukazovateľov umožní lepšie porozumieť efektivite RPO a pomôže optimalizovať náborové stratégie. Dôsledné vyhodnocovanie potom vedie k zvýšeniu kvality spolupráce a spokojnosti na oboch stranách.